U bent hier: Weblog
Welkom Registreren  |  donderdag 19 oktober 2017   |  Inloggen

Dixidito weblog

Welkom op de Dixidito Online weblog! Hier schrijf ik met enige (on)regelmaat stukjes van belevenissen of ervaringen. Voel je vrij om te reageren op berichten of om eens door het archief te bladeren.
Door dixidito op dinsdag 21 september 2010 21:32
Joehoe!! Eindelijk hadden we dan weer vakantie! We waren er als gezinnetje echt aan toe. De laatste weken waren best hectisch en druk. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze kleine meisjes. Lees verder »
Door dixidito op zaterdag 18 september 2010 21:19

Au revoir!

Nou ja bijna dan. Op onze laatste dag moeten we om 10.00 uur de cottage verlaten hebben en voor 10.30 uur de sleutel ingeleverd hebben bij de receptie. Omdat we de auto donderdagavond al grotendeels ingepakt hebben lukt het ons gemakkelijk en lopen we om 9.30 uur al richting de receptie om de sleutels in te leveren. Met twee kleine vind ik dat best een prestatie al zeg ik het zelf . Voor de laatste keer aangekomen in de Market dome halen we daar een lekker broodje als ontbijt om deze vervolgens bij de visjes op te eten (in het midden is een gedeelte waar in verschillende vijvers een stuk of 50 karpers zwemmen en is een aquarium te vinden met gekke oranje, fel gekleurde blauwe en gele visjes). Daarna zouden we lekker nog een paar uurtjes gaan zwemmen. En zo gezegd zo gedaan: . Wat me hierbij het meest opviel was dat Lotte ineens ook zelf wilde zwemmen net als haar grote zus! Ze durfde dus los te drijven zonder een hand ... Lees verder »

Door dixidito op donderdag 16 september 2010 22:51

Dag lieve mensen,

Op woensdag zijn we voor het eerst 's morgens gelijk al gaan zwemmen. Lekker lang dit keer. Zoals bij elke keer tot nu toe durven de meiden weer iets nieuws. Sarah wil nu zelf zwemmen (met een reddingvestje van Center parcs aan en een luchtbandje om haar middel ). Je zou het koppie moeten zien terwijl ze wild met haar benen schopt in het water. Ze was zo trots! Goed gedaan meis, mama geeft je op voor zwemles als we weer thuis zijn (zij sluit zij, of kikker vliegtuig potlood als ik Ton moet geloven ). Dit keer hadden ze ook het bubbelbad ontdekt. Sarah: "ooh wat is het water lekker warm!". Daar was mama het helemaal mee eens (best fris namelijk als je steeds half nat heen en weer loopt om de kleinste meid het trapje van de glijbaan op te helpen , het koppie van plezier was het trouwens helemaal waard). In het bubbelbad durfde zelfs Lotte lekker te drijven. Verschil met Sarah is alleen dat Lotte altijd ... Lees verder »

Door dixidito op maandag 13 september 2010 23:04

Dag lieve mensen,

Het is zover, eigenlijk wist ik het al langer, maar ik ben gelukkig met een simpel leven. Als mijn meisjes lachen en het na de zin hebben dan is mama gelukkig . Gisteren zijn we eerst met de trein (van het park) naar een tweede speeltuin in de buurt geweest (de speeltuin om de hoek is helaas gericht op kinderen vanaf 4 jr ). Lotte vond de trein echt helemaal geweldig. Het was dus eigenlijk jammer dat we met 5 minuten al bij de speeltuin waren. Daar hebben de meiden even heerlijk voor we met het treintje weer terug gingen. Naar de dieren! Je zou die koppies moeten zien: "Mama mag ik het paardje ook aaien?" en natuurlijk ontbrak de ook niet. Lotte vond de koe helemaal geweldig (vraag me niet waarom ). Uiteindelijk beland in een soort speelparadijsje: Sarah kon op in een klimrek speciaal voor 3-6 jr. Ze straalde echt van oor tot oor! Het was echt geweldig om dat te zien. Voor Lotte was het nog wel wat mo ... Lees verder »

Door dixidito op zaterdag 11 september 2010 21:20
Door: Joke

Dag twee, echt vakantie...nou ja wel weer een woelige nacht achter de rug .

We waren vroeg naar bed gegaan om wat slaap in te halen van de nacht ervoor. Helaas bracht de nacht iets anders dan rust. Lotte werd om 23.45 uur wakker van pijn in de buik...voor we daar echter achter waren was het helaas al een klein uurtje verder...Sorry meis... Na een flinke poepbroek is Lotte dan weer lekker gaan slapen. Ondertussen was alleen Sarah wakker geworden door het eerdere gehuil van Lotte...en die had geen zin meer om te slapen ... ze had was last van haar neus, maar ook neusspray mocht daar niet bij baten...uiteindelijk werd het rond 03.00 uur weer rustig in het huisje en hebben we nog wat slaap kunnen pakken.

De ochtend brak aan met twee vrolijke meisjes . Die hadden blijkbaar geen last van de woelige nacht. Als je dan na die mooie koppies kijkt dan ben je hem zelf ook weer snel vergeten. Sarah was ook erg "wakk ... Lees verder »

Door dixidito op vrijdag 10 september 2010 20:24

Dag lieve mensen,

Vandaag aangekomen op onze vakantiebestemming voor een week. Reis ging eigenlijk heel goed. We zijn volgens planning rond 4.00 uur vertrokken in de hoop dat de meiden een groot gedeelte van de 6 uur duurende reis zouden slapen. Eerste opstakel: de meiden wakker maken en een huispakje aandoen zodat ze heerlijk verder konden slapen in de auto. Ik ging naar Saarah en Ton naar Lotte. Bij Sarah eerst haar dekbed afgedaan en opgevouwen (die moest ook nog in de auto ) en vervolgens bij het mooie slapende meisje de pyjamabroek uit getrokken en de sokken aangedaan. Daarna voorzichtig de broek aandoen (en dat alles terwijl ze op de buik lag te slapen). Toen heb ik haar voorzichtig wakker gemaakt. Ze was zo lief. Ze draaide zich om met een big en zei: "Wat gaan we doen mama?" Mama: "op vakantie" Sarah:"Naar het zwembadje?" Mama:"Ja, naar het zwembadje smelt smelt". Het was gelijk he ... Lees verder »